Tuesday, November 5, 2013

.: Salam Maal Hijrah :.

Bismillahirrahmanirrahim....
Assalamu'alaikum kepada anda yg sedang membaca :)

Saya post entry pertama ni setelah hampir 3 bulan blog saya dibina tapaknya. Orang berblog, saya juga mahu berblog... orang berjual, saya juga mahu berjual...orang jadi kaya, saya juga mahu jadi kaya! sapa tak mahu kan... semua orang saya rasa mahu jadi kaya. Kenapa nak jadi kaya? itu yang membezakannya...

Menulis bukanlah kepakaran saya...menulis juga bukan kegemaran saya... tapi kerana mahu berjaya, kena ketepikan apa yang suka, apa yang tidak suka. Ya lah...macam seorang pelajar. Mana boleh berjaya kalau tak belajar kan? Melainkan anda seorang yang sangat pintar dikurniakan otak yang sangat bagus... Kalau yang tak pintar tu macam-macam kena buat - stay up tengah malam, nota ringkas kena buat, latihan kena lengkap, homework kena siap... semua ni usaha. Kalau nak berjaya kena usaha. USAHA TANGGA KEJAYAAN...gittewwww...kat tangga sekolah ada kata-kata ni. Peka juga saya semasa naik tangga... okeh melalut sudah.

Sempena tahun baru mengikut kalendar hijrah ni, saya gagahkan juga menulis apa yg patut sbg satu permulaan. Kalu tak mula, sampai bila tidak ke mana... betul? Post ini jg sbg menyahut cabaran mummy saya Pn. Ainul :) Terima kasih, mummy. Blog ini pada dasarnya ditubuhkan utk penghebahan suplimen Shaklee. Ye laaa...dah nama blog pn gitew :P

Saya mula mengenali Shaklee ketika hendak melahirkan anak saya yang pertama. Tercari-cari set berpantang yang terbaik, berpatutan, berkesan, mudah dan semula jadi. Pengalaman pertama, banyak yang saya tidak tahu... Jadi kena lah bertanya pada yang berpengalaman. Gambar kat bawah ni sy tanya kawan-kawan di FB mengenai set berpantang dan ramai yang mencadangkan set berpantang Shaklee. Baik jg utk penghasilan susu, kata mereka.


Saya kira kawan2 dalam FB masa tu semuanya dalam lingkungan umur mcm saya dan sdg giat mengembangkan membina keluarga, jadi mereka byk terdedah kpd isu kesihatan masa kini. Byk set berpantang yang dicadangkan, dan Shaklee yg menang AFUNDI! :P Shaklee yg plg byk dicadangkan :) Dpt lihatkan, betul ke betul?

Jadi bermula lah pencarian saya Googla sana, Google sini mengenai Shaklee. Dengan izin Allah, saya bertemu dgn blog 'mummy' Shakleeku, Pn. Ainul. Byk sebenarnya blog yg sy singgah dan hubungi mereka, tp Pn. Ainul ni yg plg pantas dan efisien.

Dari situ, bermulalah perkongsian hidup saya bersama Shaklee. Alhamdulillah... Allah temukan sy dgn suplimen yg best ni.

Jom berjumpa lg dlm entri seterusnya :)

Anda lihat, anda tentukan, anda pilih!












Hubungi saya
Pn. Halwatul Raudha Abd. Karim
SMS / Whatsapp : 017-3747001
Emel : raudha_arridha@yahoo.com
FB Page : Saya Suka Shaklee

0 comments:

Post a Comment